Greyhound Buses – Why Won’t You Refund Me?

I’ve whinged before about Greyhound Buses before here, but it’s becoming that their refund policy is a joke.

After 2 weeks of hearing nothing, an email dropped into my inbox saying the following:-

Dear Mr. Wynne,

Thank you for contacting our office. We apologize for the delay in responding to your email.

We have received your request for a refund on the ticket with confirmation number 74411661. We need a proof of a new purchase in order to process the refund on the ticket that was purchased wrong. The purchase confirmation you sent was for the same ticket.

At your earliest convenience, pleas forward the proof of purchase of the new ticket and we will proceed with the refund on the wrong ticket.

If you have any further questions, please feel free to contact us or call our department at 214-849-8966 from 7:00 am to 7:00 pm CST Monday to Friday.

Sincerely,

Mr. Lacouture
Customer Care Analyst

So by reading it there appears to say they don’t do refunds unless you buy a new ticket. Which is odd, but fine. I have bought tickets with an alternative provider (Megabus) who were actually sending buses on that day. I forwarded on the tickets to Greyhound and today I heard the following:-

Dear Mr. Wynne,

Thank you for contacting our office. We apologize for the delay in responding to your e-mail.

In order for us to process your refund, we require a proof or receipt of purchase of the new ticket. Since your original tickets are non refundable, they can only be refunded to the original purchaser  by showing a proof of a new purchase.

Please send us an e-mail  with  the original unused ticket(s) attach to the e-mail address below along with the second confirmation number the second ticket you paid. Please refer to the following Customer ID number when contacting our office.

Customer.Service@greyhound.com
We appreciate your business.

Sincerely,
Mr. Ramirez
Customer Assistance Analyst

I beg your pardon? Are you not refunding me because I’m going with an alternative provider? It’s not really a refund, is it?

It’s only about $50, It’s really not much, but it’s the principle!

Am I being daft? Or does it appear that Greyhound Buses have one of the worst customer support systems?

4 thoughts on “Greyhound Buses – Why Won’t You Refund Me?”

  1. i have a death in the family and have to drop every thing to help plan the funeral so i’m asking for a refund.

  2. i was was sold a ticket paid for it then one minute later i was told there was no seats i asked for my money back she says “no im not alowed to refund” its two months later after the form was filled out and said to be faxed and i have no refund and head office says they never got a fax.yours truly pissed and out a hundered bucks!

Leave a Reply